22 iulie – filmul, review

Nu este 22 iulie astăzi. Nu este nici măcar vară. Totuși o întâmplare din România zilelor noastre m-a determinat să văd filmul ” 22 iulie”. Astfel că m-am trezit în fața unui film interesant. Convins de sinopsis-ul de pe un site de profil, am dat play filmului.

Utoya 22 iulie

Filmul, este o dramă reală care m-a făcut să lăcrimez. Povestea este inspirată din fapte reale. Filmul tratează povestea reală a masacrului de pe insula Utoya din Norvegia. Acest masacru, plănuit de un extremist a avut loc la 22 iulie 2011 în Norvegia. Explozia din centru capitalei, soldată cu 8 morți și zeci de victime a fost punctul de pornire al unui act criminal mult mai terifiant.

Filmul urmăreşte prin intermediul unui personaj fictiv de 19 ani, Kaja, cele 72 de minute interminabile. În cursul acestora, extremistul de dreapta (al cărui nume nu este menționat în film, în ciuda mediatizării) practic a vânat oameni. A urmărit şi împuşcat tinerii panicaţi, prinşi fără scăpare pe insuliţa din apropiere de Oslo. Impresionanta reconstituire a masacrului de pe insula Utøya la 7 ani de la eveniment durează 90 de minute, dintre care 72 filmate într-un plan secvență, exact cât a durat masacrul care a dus la moartea a 69 de tineri. Este cel mai sângeros eveniment din istoria modernă a Norvegiei.

Recomand…

Vă recomand să nu ratați acest film. Cu toate că este foarte dur trebuie văzut tocmai pentru că este inspirat din realitate. Este un flm care prezintă explozia de ură a unui extremist. Este o realitate care ne înspăimântă și care obligă societatea să nu mai fie indiferentă. Societatea trebuie să urmărească orice individ care are porniri extrem,iste și să se asigure că un astfel de masacru nu mai poate fi repetat!

Adaugă la favorite Legătură permanentă.