Călătorie într-un picior – Herta Muller ; recenzie carte

”Călătorie într-un picior” este cea mai recentă carte lecturată de mine. Este prima carte pe care o citesc din opera scriitoarei Herta Muller. Pentru că am fost curios, o să vă spun și câteva date despre autor. Născută la 17 august 1953 în comuna Nițchidorf, județul Timiș, România, a devenit scriitoare de limbă română și germana. Herta Müller a emigrat în februarie 1987 în Republica Federală Germania, împreună cu soțul ei de atunci, scriitorul Richard Wagner. Apreciată în Germania, a câștigat nenumărate premii la concursurile de literatură. Activitatea literară i-a fost recunoscută în anul 2009 la cel mai ânalt nivel. Astfel, la data de 10 decembrie 2009 la Stockholm s-a ținut ceremonia de înmânare a premiului NOBEL pentru literatură. Pentru acest premiu a fost propusă pentru al 3-lea an de autoritățile din Germania.

”Călătorie într-un picior”

este cartea care speram să mă facă să vreau să descoper o parte cât mai mare a operei Hertei Muller. Din păcate alegerea mea nu a fost prea inspirată. Poate că era mai bine să aleg o altă carte care să aibă efectul așteptat. E și greșeala mea de a nu căuta recenzii. Ei bine, chiar această greșeală nu vreau să o repete și alti cititori. Sigur nu este o cartea indicată să începi să intri în lumea exprimărilor literare ale Hertei Muller. Sfatul meu este să începeți cu altă creație. Nu știu care , dar o să mă documentez și eu pentru viitoarea alegere. Nu vreau să renunț la opera unui laureat Nobel atât de facil. Cert este că vă îndrum să începeți cu oricare altă carte.

”Călătorie într-un picior”

este cartea care a reușit să mă ducă în atmosfera teribilă a celor 2 lumi despărțite de un zid. Zidul desparte Estul de Vest….. Sunt relatări clare ale zidului Berlinului care desparte lumile. Sunt expuse trăiri interioare ale lui Irene, tânăra care depune actele pentru emigrare. Emoții, sentimente, așteptări, controverse….. toate se regăsesc în aceste pagini. Eu fiind aplecat spre studierea trăirilor impuse de zidul dintre 2 sisteme de trai antagonice, am putut citi cartea. Cred că o persoană care nu are minime cunoștințe referitoare la anii 1986-1989 , nu o să poată citi până la capat.

”Călătorie într-un picior”

este una din cărțile care i-au adus recunoașterea mondială scriitoarei și nu este de evitat. Numai că nu o recomand să fie prima carte pe care tu, dragă cititorule, îți propui să o citești din opera Hertei Muller!