Don’t breathe (2016) recenzie

Don’t breathe este un film căruia mi.aş fi dorit să.i dau „play” imediat ce l.am descărcat! Îl aveam în folderul filmelor de vizionat şi.l păsuiam mereu alegând alte filme. Titlul nu.mi inspira mare lucru şi necitind recenzii l.am ignorat. Am văzut alte filme pe care le.am prezentat pe blogurile mele, dar care acum constat că nu au fost aşa bune ca acesta.

Don’t breathe, este un film cu o intrigă simplă şi totuşi a ieşit un film foarte bun. Trei tineri obişnuiesc să obțină banii necesari traiului prin furturi din locuințe şi valorificarea bunurilor. Ca măsură de precauție furturile se încadrau în maxim 10.000 de dolari, pentru a nu determina anchete prea implicate ale polițiştilor şi pentru a avea o încadrare legală a faptelor mai permisivă şi implicit pedepse uşoare în cazul în care vor fi identificați. Asul din mâneca lor este Alex, membru al grupului care face rost de chrile caselor şi parolele sistemelor de securitate sustrăgându.le de la tatăl său – angajat al firmei de instalare de sisteme antiefracție.
Hotărâți să încheie activitățile infracționale cei trei decid să dea marea lovitură finală. Faptul că prada estimată este de 300.000 dolari este primul lucru care.i scoate din rutină şi care anunță un deznodământ diferit față de cel al jafurilor anterioare. Victima este un veteran singuratic şi orb. Banii sunt despăgubire a accidentului rutier în care fiica lui şi.a pierdut viața, iar veteranul e decis să nu.i piardă. De aici începe „distracția” acțiunii. Nu o să spun dacă filmul este sau nu cu final fericit pentru că cineva tot pierde când cealaltă parte câştigă. Ce pot să vă spun este că filmul dezvăluie privitorului şi unele secrete din viața veteranului.

De mult timp nu am mai văzut un film care să mă capteze atât de mult ca Don’t breathe!

Pe parcursul acțiunii vor fi multe scene limită şi schimbări de situație. Neprevizibil şi plin de emoție şi adrenalină, Don’t breathe este un film pe care.l recomand cu încredere.
De altfel pe IMDB filmul este cotat la treapta valorică 7,1 (7,3 de cinefilii români).