Turism și plimbări

Biserica fortificată din Prejmer

Nu pot să cred că am ratat de atâtea ori să mă abat de la drum și să vizitez Biserica fortificată din Prejmer. Nici măcar nu era o mare abatere de la drum, doar 4 km. Indolența, necunoașterea și lipsa de cercetare a obiectivelor turistice au fost factorii care au influențat trecerea mea atât de aproape de acest obiectiv de zeci de ori fără să îl vizitez.

intrare principală

Nu e un secret că locuiesc în mun. Focșani, jud. Vrancea și secret nu este nici faptul că familia mea are o atracție specială pentru un oraș istoric impresionant- Brașovul. Prin urmare în ultimii 12 ani am fost pe traseul Focșani – Brașov de foarte multe ori și mereu am mers „întins” cu gândul la destinație. Fie că am plecat la Brașov doar pentru o zi sa ne întoarcem seara sau am avut cazări pe timp de noapte la hoteluri până la 4 nopți, atât la dus cât și la întors am condus „țeavă”! Graba e de explicat prin faptul că mereu calculăm cele 3 ore și jumătate de deplasare astfel încât să ajung exact când se făceau cazările la hotel și să prind chiar și masa de prânz. La întoarcere dorul de casă și treabă care mă aștepta mă făcea să ignor alternativele și să țintesc domiciliul.

Acum, în zilele sărbătorii de Paște a anului 2022 am ales cu familia să ne relaxam tot la Brașov în perioada 23-26.04.2022 și la dus am fost iar „săgeată”, dar fără să depășesc limitele de viteză. După cele 3 zile de relaxare totală și meritată, seara butonând imensul internet am descoperit un obiectiv turistic in apropiere. Citind denumirea ” Biserica fortificată din Prejmer ” mi-am amintit plăcuța /indicator al obiectivului pe care în timp ce conduceam o citeam și ignoram mereu pe drumul meu Focșani- Brașov. Am decis că a doua zi pe drumul spre domiciliu să opresc și să vizitez acest obiectiv turistic.

Biserica fortificată din Prejmer

Amplasată în localitatea omonimă , Biserica fortificată din Prejmer se află în apropierea municipiului Brașov cam 15 km, în partea dreaptă a drumului spre Focșani, via Ojdula sau Onești. Indicatorul este exact și după ce am trecut de trecerea la nivel cu calea ferată am străbătut localitatea pe un drum asfaltat și bine întreținut până am ajuns la obiectiv. Am găsit o parcare destul de mare și wc public, curățenie, semn că turiștii sunt civilizați , dar și așteptați civilizat cu un minim de condiții.

Noi am mai vizitat cetăți importante din țara noastră, chiar pe cele mai mari și mai renumite precum și castele, astfel încât nu aveam așteptări sa ne uimească ceva.

Accesul se face după achitarea sumei de 15 lei adulții/ 7 lei elevii.

Cetatea, vă povestesc din ce am stabilit în căutările pe internet, este construită de cavalerii teutoni la începutul secolului XIII pe baza unei vechi bazilici romane datată din secolul al XII-lea. Ansamblul bisericii evanghelice fortificate, format din biserică, incinta fortificată, cu drum de apărare, două turnuri, două bastioane, iar turnul de poartă este un monument istoric. Multe informații puteți găsi atât pe wikipedia cât și pe site-ul oficial cetateaprejmer.ro . Nu sunt vreun istoric cunoscător și prin urmare o să va spun doar câteva repere care m-au impresionat.

În primul rând m-a frapat faptul că e prima cetate care avea camere pentru toți locuitorii comunității , iar aceștia erau primiți și găzduiți în interior când erau asedii. Se respecta numărul casei din localitate cu numărul camerei și era un mare sprijin cu toate că erau destul de mici camerele. Lângă ușa din sud s-a păstrat o piatră-etalon de 50 livre ( 28,0645 kg), care după vechea tradiție a fost folosit ca “Piatra rușinei “. De el erau legați hoți și aldutere duminecile dimineața așa că cei care veneau la slujbă le batjocorau. În plus am descoperit că cetatea adăpostea și clase de școlarizare, deci urmărea culturalizarea oamenilor. Așa cum este acum organizată, în cetate sunt ateliere în care se pot vedea obiectele care serveau la efectuarea diferitelor munci în societate și agricultură. Pentru mine și familia mea a fost o experiență atât de plăcută încât cu încredere o recomandăm tuturor celor care mai trec prin zonă. Eu deja am pus în plan să vizitez , tot în zonă cetățile de le Feldioara și Hărman atunci când mă îndrept spre Brașov întrucât acestea sunt pe partea dreaptă a direcției de deplasare. O să revin cu prezentarea lor. Dacă vă duceți și nu vă place, plătesc eu deranjul 😀 !